יום שלישי, 22 במרץ 2016

ייעוץ שיווקי - אל תעשה זאת בעצמך

 
ייעוץ שיווקי - אל תעשה זאת בעצמך ייעוץ שיווקי צריך להשאיר למומחים בדיוק כמו שבתחומים אחרים אנו משלמים למישהו אחר לעשות משהו שבו אנחנו לא טובים.

סכין בקרב אקדחים

האם כשבעסק שלך יש סתימה בשירותים אתה פותח אותה בעצמך או קורא לאינסטלאטור? ייעוץ שיווקי איננו שונה מסתימה בשירותים; אז מדוע כשאתה זקוק לשירותי ייעוץ שיווקי אתה חושב שאתה יכול לטפל בזה בעצמך? כשהמכונית שלך מתקלקלת אתה מזמין גרר ושולח אותה למוסך; מדוע ייעוץ שיווקי נראה לך תחום שבו אתה יכול לפתוח את מכסה המנוע ולחטט בפנים? ייעוץ שיווקי איננו רק חוש ואינסטינקט. ייעוץ שיווקי הוא תחום שדורש ידע והבנה של תהליכים קבועים ומשתנים בתחום השיווק. כל עסק מציע מוצר שהוא מתיימר – בצדק או שלא בצדק – להיות מומחה בייצור שלו. אותו העסק יכול להחליט שהוא איננו זקוק לשירותי ייעוץ שיווקי כי הוא "יודע לבד" ו"מבין בזה מהבטן" ו"הוא לא צריך לשלם למישהו כדי לעשות עבודה שהוא יכול לעשות בחינם." העסקים שבוחרים שלא לפנות למומחי ייעוץ שיווקי הם כמו מישהו שמגיע לקרב אקדחים עם סכין; זה אולי רומנטי ונועז אבל זה גם מטופש ויכול להוביל לתוחלת חיים קצרה בהרבה מהממוצע. בשוק תחרותי מי שמוותר על האקדח של ייעוץ שיווקי גוזר על עצמו נכות שתקשה עליו לשרוד בשוק.

לא ארץ לחובבנים

ייעוץ שיווקי יכול וצריך לספק לעסק כלים ותוכניות לשיפור השיווק של המוצר או המוצרים של העסק. לא כל אחד יכול לספק ייעוץ שיווקי; ייעוץ שיווקי איננו רק ספרון עצות בסגנון "תפרסם את עצמך היטב" או "תגלה מה השוק שלך" או "הכול מתחיל בשלום הפנימי" (יכול להיות שזה מתוך ספר הדרכה שלא קשור לתחום הייעוץ השיווקי.) ייעוץ שיווקי אמיתי מתבסס על בחינה מעמיקה של השוק מצד אחד (הביקוש הקיים לצד הביקוש האפשרי, השחקנים האחרים בשוק,) ושל העסק מצד שני (יתרונות המוצר והחסרונות שלו, היכולות הפוטנציאליות והממשיות של העסק, מטרות ותוכנית עבודה.) תהליך של ייעוץ שיווקי נועד לבנות תוכנית שיווק ארוכת טווח שתשפר את יכולת השיווק של העסק. כדי לדעת מה ניתן לעשות צריך להכיר את המתרחש בתחום השיווק – לא לכול אחד יש את הידע בתחום הזה מהסיבה הפשוטה שרק מי שבאמת פועל בתחום השיווק יודע מול מה העסק צריך להתמודד. ייעוץ שיווקי ניתן על-ידי אנשים שמתעסקים בשיווק ומתמחים בו. בעל עסק אינו פונה לחובבנים כשהוא צריך קבלן משנה לביצוע עבודה מסוימת; באותה מידה אל לו לפנות לחובבנים כשהוא זקוק לייעוץ שיווקי – וכן, גם בעל העסק הוא חובבן בתחום של ייעוץ שיווקי. "עשה זאת בעצמך" טוב לתחביבים של אחרי יום העבודה ושל סוף השבוע. כשעוסקים בקיום עצמו של העסק – ושיווק מוצלח הכרחי לקיום עצמו של העסק – אל תעשה זאת בעצמך, עשה לעצמך טובה וקרא למומחים בתחום החשוב הזה של ייעוץ שיווקי.

מאמרים מומלצים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה