יום רביעי, 29 באפריל 2015

שיווקי: עיקר התהליך לתדמית הרצויה

ייעוץ שיווקי - עיקר התהליך


בעידן המודרני מי שלא מיישר קו עם המתחרים, פורץ גבולות, מחדש וחודר לתודעה עמוק יותר פשוט לא קיים. ואם עוסקים בתודעה ציבורית, הרי שגם אם תהיו הטובים, הזולים והמקצועיים ביותר בתחומכם, ללא שיווק נכון לעולם לא תצליחו למקסם את יכולותיכם ואולי אף תיגררו מאחור בעל כורחכם. אז כיצד תשווקו את עצמם בצורה נכונה ואפקטיבית? באיזה אפיק? ומהיכן מתחילים? ייעוץ שיווקי יוכל לעזור לכם לענות על שאלות אלו ועוד רבות אחרות, ולהפוך את חלומכם המקצועי והעסקי למציאות פורחת. להלן סקירת השלבים המרכזיים בתהליך.

חדירה לתודעה

בעבר הלא כל כך רחוק מספר אפיקי השיווק לא היו כה מגוונים כפי שניתן ליהנות מהם כיום. ההגעה לתודעת הציבור מתבצעת ע"ב אמצעים פיזיים כגון פלאיירים, שלטי חוצות וכו' אך גם במדיה המשודרת (רדיו, טלוויזיה) וכמובן האינטרנט. ייעוץ שיווקי מקצועי כולל אפיון מלא של העסק והשירות שהלקוח מספק ועל בסיס כך נבחר אפיק השיווק המתאים ביותר. יועץ שיווק הינו מומחה שלו ניסיון בשיווק עסקים בעלי אופי מגוון, עובדה קריטית לביצוע הבחירה באפיק השיווק הנכון.

אופי שיווקי ותדמית רצויה

כאשר מעוניינים לשווק עסק, קיים או חדש, יש לקבוע תוכנית אסטרטגיה ושיווק מתאימה על מנת להגיע  אל קהל היעד בצורה הנכונה ולזכות בהכרה הנכונה. מה יהיה ה- "טון" של הקמפיין השיווקי – צעיר או מבוגר?, עד כמה "לדחוף" את השיווק? האופי השיווקי יקבע את התדמית שתיתפש בעיני קהל היעד כאשר לעיתים רבות מדובר בשלב בלתי הפיך במחזור חיי העסק ומכאן חשיבותו. כמובן שבתהליך מקיף של ייעוץ שיווקי נקבע לא רק הקמפיין אלא גם ביצוע מיתוג עסקי ומיתוג מוצרים ושירותים כמו גם ייעוץ לפרסום העסק כחלק בלתי נפרד מההליך השיווקי (בחירת מדיה,עיצוב וכו'). היועץ השיווקי יוכל גם לעזור ללקוח להחליט כמה כספים במקסימום כדאי לו לשקול להוציא על שיווק ופרסום וזאת תוך ניתוח התועלת הרווחית שצפויה בעיצומו של התהליך ושנים לאחר מכן. מסיבה זו פיתוח עסקי ברמת השיווק מתאים לא רק לעסקים קיימים אלא גם עבור אלו שמעוניינים לחדור לשוק עם עסק או שירות חדש.

בנוסף, ייעוץ שיווקי מקצועי עוסק פעמים רבות גם בביצוע גיוס לקוחות על בסיס אקטיבי (פניה ישירה לעומת פרסום המוני) וגיוס משקיעים כחלק בלתי נפרד מהצורך של העסק לגדול ולשגשג.

מאמרים נוספים:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה