יום ראשון, 6 בדצמבר 2015

מה כולל ייעוץ שיווק מקצועי?



עסקים וחברות שלא השכילו לשווק את עצמם בצורה הנכונה, נתקלים בקשיים עצומים להתפתח ואף כושלים וקורסים בסופו של דבר. שיווק מהווה את מילת המפתח להגדלת מכירות, קצירת רווחים וההתמודדות עם התחרות העצומה שרווחת בשוק המקומי והעולמי גם יחד לאור המציאות הכלכלית של היום. שירותי ייעוץ שיווקי מקצועיים נועדו ללוות בעלי עסקים, חברות ונותני שירותים כאלה ואחרים בדרך להצלחה כלכלית, וזאת באמצעות מספר עקרונות שיווקיים המותאמים אישית ע"פ מאפייני הלקוח. מה כולל התהליך? להלן מספר שלבים מרכזיים.

אסטרטגיה ושיווק

גם אם הינכם מצטיינים בתחומכם, הרי שהידע המקצועי שלכם סובב סביב העיסוק עצמו ולא בדרכי שיווקו לקהל הרחב. דעו לכם כי גם חברות גדולות ולא רק עסקים קטנים משתמשים בשירותיהם של יועצים שיווקיים על מנת לתכנן וליישם תוכנית אסטרטגיה ושיווק מתאימה על מנת שזו תניב בסופו של דבר את מיטב הרווחים. כל יועץ שיווקי מאפיין תחילה את צרכי העסק, סוג המוצר או השירות וזהות המתחרים ופועליהם ולאחר מכן קובע את האסטרטגיה המתאימה,היכן לשווק, באיזו צורה, איזו מדיה לבחור וכל זאת בהתאם לקהל היעד, מחיר המוצר או השירות והיכולת הכלכלית של הלקוח. יש לזכור כי תהליך השיווק עשוי לכלול גם אסטרטגיה לתכנון תהליך של גיוס לקוחות ומשקיעים על מנת למנף את העסק כבר בבסיסו ובאופן מיידי, מבלי לחכות לפירות השיווק ההמוני.

מיתוג

ייעוץ שיווקי נועד להביא בסופו של דבר את העסק לתודעת הציבור, בתפישה הרצויה. במילים אחרות, מדובר בתהליך שבסיומו נוצר מיתוג עסקי שיהווה את כרטיס הביקור של העסק כולו מאותו רגע ואילך. תפקידו של היועץ הוא לעזור בקביעת המיתוג הנכון כגון בחירה בין אופי "צעיר" של הצגת המוצרים או השירותים לבין אופציה רשמית יותר. תהליך המיתוג מהווה סוג של פיתוח עסקי בו העסק זוכה לקפיצת מדרגה משמעותית במחזור החיים שלו ומקבל "אופי" של ממש, דבר שמקרב עוד יותר את הלקוחות הפוטנציאליים.

פרסום העסק

אמנם, שיווק ופרסום אינם מהווים מילה נרדפת אך ייעוץ שיווקי מקצועי בהחלט עשוי לכלול גם ייעוץ לפרסום העסק כחלק בלתי נפרד מהתוכנית הכללית. עיצוב ההודעות, היכן לפרסם, כמה זמן לפרסם, האם לפרסם דרך גוגל או באמצעות שיטות אורגניות יותר, האם לפנות גם לטלוויזיה או להסתפק באינטרנט בלבד? וכמה כל זה עולה? יועץ שיווקי מקצועי מסוגל לענות על כל השאלות הללו ולייעץ ללקוחותיו בהתאם ליכולותיהם הכלכליות המדוייקות. 

מאמרים נוספים:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה