יום חמישי, 25 בפברואר 2016

יתרונות וחסרונות של פתיחת בלוג לבעלי עסקים



תוהים אם כדאי לכם לפתוח בלוג עסקי? המאמר הבא בדיוק בשבילכם. לדברי "אביב יועצים", חברה המציעה ייעוץ שיווקי, הבלוג מציע כמה יתרונות משמעותיים לבעלי עסקים:
  • בלוג שמתעדכן לעיתים קרובות, הוא מצוין לקידום האתר שלכם. גוגל מעדיפה אתרים שיש בהם תכנים איכותיים, שמתעדכנים לעיתים תכופות ו"מצ'פרת" אותם בהתאם. כלומר, אתרים עם בלוגים מצליחים יופיעו גבוה יותר בתוצאות החיפוש בגוגל, לעומת אתרים שאין בהם בלוגים. כמובן שכדי שהתנאי הזה יתממש, עליכם לפתוח את הבלוג על הדומיין של האתר שלכם – ולא כפלטפורמה עצמאית.
  • בלוג זו דרך נפלאה להזרים תנועה אל האתר העסקי שלכם ובכך לחשוף אותו ללקוחות פוטנציאליים. גולשים שיכנסו לבלוג שלכם ויאהבו אותו – יסתקרנו ו"יקפצו" לבקר גם לאתר.
  • הבלוג מאפשר לכם לתקשר ישירות עם הגולשים ולקבל מהם משוב. איך? פשוט מאוד. בלוגים בנויים כך שבתחתית כל פוסט, הקורא יכול להגיב ולהביע את דעתו. לכן, בסיום כל פוסט עודדו את הגולשים להגיב – כך תוכלו לאסוף מידע חיוני על צרכי הלקוח.
  • הפוסטים שלכם עשויים להיות ויראליים. כלומר, כל פוסט שלכם עשוי להתגלגל ולהיות משותף בפייסבוק, במייל וכו' – זו הזדמנות נהדרת להגדיל את החשיפה ללקוחות פוטנציאליים חדשים.
  • הבלוג אינו מצריך מכם להיות מתכנתים או מעצבים גרפיים. תוכלו לתפעל את הבלוג בקלות. לדוגמה, בלוג הבנוי על מערכת וורדפרס, מציע ממשק ניהול נוח לתפעול וקל ללמידה.
  • אם תכננתם כבר מזמן להקים ניוזלטר, הנה הזדמנות מצוינת לתפוס שתי ציפורים במכה. הניוזלטר יכול להיות מקושר לפוסטים בבלוג העסקי שלכם.
  • בעזרת הבלוג, אתם יכולים להציג עצמכם כמומחים בתחום העסקי שלכם וכך למשוך קוראים מתעניינים. הגולשים עשויים לפנות לבלוג שלכם בחיפוש אחר מידע מהימן, שימושי ואמין ובהמשך עשויים להפוך ללקוחות.

ועכשיו - לחסרונות

  • הבלוג מצריך פנאי וכישורי כתיבה (שלעיתים, לבעלי עסקים קטנים פשוט אין).
  • אתם צריכים להיות מחויבים ולעדכן אותו באופן תקופתי (פעם בשבוע, לדוגמה). לחילופין, הוא עלול ליצור את הרושם שמדובר בבלוג "זנוח", שומם וכושל, שאיש לא מתעניין בו. 
  • למרות כל המאמצים, יתכן שלא תצליחו להשיג די והותר חשיפה לבלוג.
בשורה התחתונה, למרות חסרונותיו, הבלוג הוא דרך שיווקית וזולה, שמאפשרת לכם להדק את היחסים עם הלקוחות הקיימים ולהשיג לקוחות פוטנציאליים חדשים. זו פלטפורמה קלה לתפעול ולעדכון, ללא תלות באנשי מקצוע אחרים כמו מעצבים או מתכנתים. פוסטים מוצלחים במיוחד בבלוג עשויים להתגלגל ברשתות החברתיות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה